maandag 3 december 2012

Eva Jinek praat niet over huwelijksplannen met Bram Moszkowicz

Eva Jinek vindt het vervelend dat ze in interviews wordt gevraagd naar haar eigen huwelijksplannen met haar vriend Bram Moszkowicz, nu ze de trouwerij van de Britse prins William gaat presenteren. De presentatrice weigert in de VARAgids bijvoorbeeld antwoord te geven op de vraag: 'Willen jij en Bram trouwen?'
 
Eva Jinek reageert hier stellig op: 'Daar praat ik niet over. Ik ben hier om over het huwelijk van Kate en William te praten. Maar leuk geprobeerd, een lekkere lange opbouw had je. Ik wist dat deze vraag ging komen. De vraag was alleen wannéér je hem erin ging gooien', zei ze tegen de interviewer van VARAgids.
De journalist gaf zich echter niet direct gewonnen en probeerde het nog met: 'Nou ja, jouw vriend gaat waarschijnlijk niet nog een keer trouwen.' Eva Jinek: 'Oh haha probeer je nu een andere tactiek?'
Waar de presentatrice wel over wil praten is haar kijkgedrag. 'Series volgen lukt met mijn onregelmatige rooster niet. Ik kom vaak 's nachts rond kwart over één thuis: dan kijk ik herhalingen van het nieuws, actualiteitenprogramma's of Tel Sell. Fascinerend! Kookprogramma's kijk ik altijd graag als ik in de schmink zit - en honger heb - wat een kwelling is. En ik kan genieten van Jeroen Pauw bij Pauw & Witteman.'
Voor de NOS gaan dus niemand minder dan Eva Jinek en Tim Overdiek aan de haal met ‘t erebaantje om de trouwpartij van Kate en William te verslaan.
Het huwelijk van het jaar verslaan is natuurlijk de droomklus van elke journalist. Eva Jinek en Tim zijn de luckybastards die voor de NOS naar Londen vliegen. "Het is niet een van mijn hobby’s of zo maar vanuit mijn journalistieke belangstelling, wat je er ook van vindt, dit is de meest bekende koninklijke familie ter wereld en het is een fascinerend verhaal met heel veel bijna onwerkelijke elementen", vertelde Eva Jinek dinsdag in RTL Boulevard.
"Het zijn natuurlijk toch de mooie verhalen", vult Tim aan. "Niet zozeer sprookjesachtige van het Britse koningshuis, maar echt de menselijke verhalen achter de mensen die een rol moeten spelen, dat is toch wel fascinerend."
Na maanden inlezen, documentaires kijken en royals in je kop stampen, kan Eva Jinek vrijdag eindelijk al haar kennis met de wereld delen. "Ik denk dat een van de dingen die ik geleerd heb van mijn collega’s is, dat je ook moet durven stil zijn. Gewoon kijken wat er gebeurt. Je hebt heel erg de neiging omdat je veel hebt voorbereid dat je de ruimte vol wil praten. Maar dit is bij uitstek een gelegenheid waar je naar wil kijken."
De bruiloft van William en Kate gepresenteerd door Eva Jinek is vrijdag live te volgen via de NOS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten